Idræts Biografi

En biografi om en fremtidige idrætslæreres tilgang og oplevelse gennem et aktivt idrætsliv.


Begyndelsen

Min første Idrætsoplevelse er min første fodbold træning, da jeg blot var 4 år gammel. Min lokale fodboldklub, have ikke et hold for min årgang, så mig og en jævnaldrende ven måtte spille med de drenge som var året ældre end vi selv var. Efter første træning var jeg blevet træt af, at alle de andre løb hurtigere end mig, så jeg meldte mig som målmand, da jeg ikke kunne lide, at være den langsomme på holdet.
Fodbold har altid været min favorit sport, både som idrætsaktivitet og som ynglings sport i tv. Men derudover har jeg også prøvet, at gå til tennis, svømning, badminton cykling og gymnastik. Dog var der ingen der tændte mig som fodbold gør. Det er den sport som jeg har og altid vil bruge mest tid på, da det er den som jeg finder mest underholdne og den jeg føler mig mest tilpas med. Fodbolden er kommet igennem min fars interesse for sporten, og helt fra da jeg var lille var jeg med inde og se fodbold.

Nutiden

Fodbold er den sport, som jeg dyrker nu og dette kommer ikke til at andre sig. Det er denne sport min idoler er fra og føler mig mest tilpas på en fodboldbane. Fodbold er også den sport som får følelserne frem, både når jeg selv spiller og når jeg er på stadion og ser kampe eller når jeg sidder i sofaen og ser kampen i tv.
Generelt træner jeg to gange ugeligt, hvor den ene træningsdag dog kun er lidt hyggebold med nogle fra mit fodboldhold. Derudover er der også regelmæssigt en kamp i weekenden, som tager lidt af min tid. Ellers træner jeg også lidt fitness et par gange om ugen.

Fremtiden

Om 20 år håber jeg på, at løbe rundt og spille lidt oldboys fodbold med nogle venner. Dette for, at holde formen vedlige og holde kontakten med nogle venner.

Faget idræt i skolen

Den bedste idrætsoplevelse da jeg gik i folkeskole må være den idrætsdag, hvor vi holdte atletik dag for hele skolen. Dagen stod på mange af de sportsgenre som er under et atletik stævne. Disse discipliner udfordre en på ens eget niveau, samtidig med, at man konkurrere mod ens klassekammerater.

Jeg husker mine idrætslærer som meget arrangeret i deres arbejde og lagde meget arbejde i, at ingen kunne snyde sig uden om de aktiviteter som blev sat op til os. Samtidige gik de op i, at vi udførte aktiviteterne ordentligt, så vi ikke gjorde skade på os selv eller andre. De have begge været inden over professionel sport før de blev idrætslærer, så de vidste hvad de lavede og det gav mig en tiltro og lyst til, at deltage aktivt.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar