En biografi om en fremtidige idrætslæreres tilgang og oplevelse gennem et aktivt idrætsliv.
Min første Idrætsoplevelse er min første fodbold træning, da jeg blot var
4 år gammel. Min lokale fodboldklub, have ikke et hold for min årgang, så mig
og en jævnaldrende ven måtte spille med de drenge som var året ældre end vi
selv var. Efter første træning var jeg blevet træt af, at alle de andre løb
hurtigere end mig, så jeg meldte mig som målmand, da jeg ikke kunne lide, at
være den langsomme på holdet.
Fodbold har altid været min favorit sport, både som idrætsaktivitet og
som ynglings sport i tv. Men derudover har jeg også prøvet, at gå til tennis,
svømning, badminton cykling og gymnastik. Dog var der ingen der tændte mig som
fodbold gør. Det er den sport som jeg har og altid vil bruge mest tid på, da
det er den som jeg finder mest underholdne og den jeg føler mig mest tilpas
med. Fodbolden er kommet
igennem min fars interesse for sporten, og helt fra da jeg var lille var jeg
med inde og se fodbold.
Nutiden
Fodbold er
den sport, som jeg dyrker nu og dette kommer ikke til at andre sig. Det er
denne sport min idoler er fra og føler mig mest tilpas på en fodboldbane.
Fodbold er også den sport som får følelserne frem, både når jeg selv spiller og
når jeg er på stadion og ser kampe eller når jeg sidder i sofaen og ser kampen
i tv.
Generelt
træner jeg to gange ugeligt, hvor den ene træningsdag dog kun er lidt hyggebold
med nogle fra mit fodboldhold. Derudover er der også regelmæssigt en kamp i
weekenden, som tager lidt af min tid. Ellers træner jeg også lidt fitness et
par gange om ugen.
Fremtiden
Om 20 år
håber jeg på, at løbe rundt og spille lidt oldboys fodbold med nogle venner.
Dette for, at holde formen vedlige og holde kontakten med nogle venner.
Faget idræt i skolen
Den bedste idrætsoplevelse da jeg gik i folkeskole må være den idrætsdag,
hvor vi holdte atletik dag for hele skolen. Dagen stod på mange af de
sportsgenre som er under et atletik stævne. Disse discipliner udfordre en på
ens eget niveau, samtidig med, at man konkurrere mod ens klassekammerater.
Jeg husker
mine idrætslærer som meget arrangeret i deres arbejde og lagde meget arbejde i,
at ingen kunne snyde sig uden om de aktiviteter som blev sat op til os.
Samtidige gik de op i, at vi udførte aktiviteterne ordentligt, så vi ikke
gjorde skade på os selv eller andre. De have begge været inden over
professionel sport før de blev idrætslærer, så de vidste hvad de lavede og det
gav mig en tiltro og lyst til, at deltage aktivt.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar